-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34761 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

پيامبر، قبل از نبوت، چه ديني داشت؟

در اينكه پيغمبر گرامي اسلام (ص) قبل از بعثت هرگز بر بت سجده نكرد و از خط توحيد منحرف نشد شكي نيست، و تاريخ زندگي او نيز به خوبي اين معني را منعكس مي​كند اما در اينكه بر كدام آئين بوده؟ در ميان علما گفتگو است.



بعضي او را پيرو آئين مسيح(ع) مي​دانند، چرا كه قبل از بعثت پيامبر(ص) آئين رسمي و غير منسوخ آئين او بوده است.



بعضي ديگر او را پيرو آئين ابراهيم(ع) مي​دانند، چرا كه «شيخ الانبياء» و پدر پيامبران است و در بعضي از آيات قرآن آئين اسلام به عنوان آئين ابراهيم معرفي شده. حج/78.



بعضي نيز اظهار بي​اطلاعي كرده و گفته​اند مي​دانيم آئيني داشته، اما كدام آئين؟ بر ما روشن نيست!



گرچه هر يك از اين اقوال وجهي دارد، اما هيچكدام مسلم نيست، و مناسبتر از اينها قول چهارمي است و آن اينكه پيامبر(ص) شخصاً برنامه خاصي از سوي خداوند داشته كه بر طبق آن عمل مي​كرده، و در حقيقت آئين مخصوص خودش بوده، تا زماني كه اسلام بر او نازل گشت.



شاهد اين سخن حديثي است كه در نهج البلاغه آمده، كه مي​گويد «خداوند از آن زمان كه رسول خدا از شير بازگرفته شد بزرگترين فرشته​اش را قرين وي ساخت، تا شب و روز او را به راههاي مكارم، و طرق اخلاق نيك سوق دهد».



مأموريت چنين فرشته​اي دليل بر وجود يك برنامه اختصاصي است.



شاهد ديگر اينكه در هيچ تاريخي نقل نشده است كه پيغمبر اسلام(ص) در معابد يهود و يا نصاري يا مذهب ديگر مشغول عبادت شده باشد، نه در كنار كفار در بتخانه بود، و نه در كنار اهل كتاب در معابد آنان، در عين حال پيوسته خط و طريق توحيد را ادامه مي​داد، و به اصول اخلاق و عبادت الهي سخت پاي بند بود.



روايات متعددي نيز در منابع اسلامي آمده است كه پيامبر(ص) از آغاز عمرش مؤيد به روح​القدس بود و با چنين تأييد مسلماً بر اساس الهام روح​القدس عمل مي​كرد.



«علامه مجلسي» شخصاً معتقد است كه پيامبر اسلام قبل از مقام رسالت داراي مقام نبوت بوده، گاه فرشتگان با او سخن مي​گفتند، و صداي آنها را مي​شنيد، و گاه در رؤياي صادقه به او الهام الهي مي​شد، و بعد از چهل سال به مقام رسالت رسيد و قرآن و اسلام رسماً بر او نازل شد. او شش دليل بر اين معني ذكر مي​كند كه بعضي از آنها با آنچه در بالا آورديم هماهنگ است.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.